Вихователь-методист

Ласкаво прошу на персональний блог
вихователя-методиста!
Тут ви можете ознайомитись із змістом та формами методичної роботи.



Вихователь-методист
 
Міщанчук Валентина Володимирівна

Освіта вища.

Спеціаліст вищої категорії, звання "старший вихователь", 

"вихователь-методист".

Любов до дітей, до своєї професії допомагають успішно здійснювати навчально-виховний процес, забезпечувати повноцінний гармонійний розвиток особистості.

 

Мета методичної роботи ДНЗ – вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання їх творчого потенціалу. 


Центром методичної роботи з педагогічними кадрами є методичний кабінет.

    Основні завдання методичного кабінету: 

- створення науково-методичних, організаційно-педагогічних умов дляреалізації творчого потенціалу та вдосконалення професійної майстерності педагогів;
 організація системи роботи, спрямованої на активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду педагогічних працівників; 
виявлення перспективного педагогічного досвіду та організація його вивчення, узагальнення та впровадження; 
впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій та досягнень найкращого педагогічного досвіду; 
- вивчення стану організації навчально-виховного процесу, умов забезпечення психологічного та фізичного здоров'я дошкільників, рівня їх життєвої компетентності; 
- вивчення рівня знань, умінь і навичок дошкільників відповідно до державних стандартів, організації навчально-виховного процесу; 
- інформування педагогів про нові нормативні документи в галузі дошкільної освіти, науково-методичні та навчальні фахові видання.

Структурна модель методичної роботи
вихователя-методиста








Формування національної свідомості дітей дошкільного віку як складової патріотичного виховання засобами народознавства - одне із пріоритетних завдань дошкільного навчального закладу





 Семінар – практикум

Тема: Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності.

    Мета: підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів, щодо питання патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення; розкрити необхідність посилення патріотичного виховання у ДНЗ; удосконалити знання педагогів, щодо змісту, принципів, закономірностей, методів та інтеграції організаційних форм патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

Хід семінару:

Вихователь – методист:

Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просимо до господи.
Раді вас у нас вітати,
Щастя та добра бажати!
«Як у маленького деревця турботливий садівник
 укріплює корінь…, так і педагог повинен турбуватися
 про виховання у своїх дітей почуття безмежної
 любові до України…, вірності великим традиціям.

                                                                           В.О. Сухомлинський

Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку в 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив дошкільного навчального закладу спрямував свою педагогічну діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості.
Одним із пріоритетних завдань дошкільного закладу є формування національної свідомості дошкільників як складової патріотичного виховання засобами народознавства.
Вихователь – методист: Сьогодні у нас чергове засідання семінару – практикуму на тему «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності», яке складається з 2-х модулів: лекційно-інформаційного та практичного. Я пропоную Вам взяти серединку квіточки і написати свої очікування від семінару – практикуму і прикріпити до квіточки в віночку.
Правила нашого семінару незмінні:
·       кожен має право уважно вислухати колегу;
·       висловити свою думку;
·       доповнити відповідь.
Одним з важливих педагогічних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.
Патріотичне виховання – одна із складових систем гармонійного розвитку дошкільника. Базисом патріотичного виховання є певна сума знань окреслена державним стандартом дошкільної освіти в Україні – Базовим компонентом дошкільної освіти.
        Давайте подумаємо, з чого починається Батьківщина для дитини (відповіді записуються маркером на ватмані).
Вихователь – методист: Виховання любові до Батьківщини – завдання надзвичайно складне, особливо коли мова йде про дітей дошкільного віку, тому важливо правильно визначити віковий етап, на якому стає можливим активне формування у дітей патріотичних почуттів. Найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу та суспільних явищ. Тож давайте визначимо, зміст та завдання патріотичного виховання дошкільників, що  пропонує нам програма «Дитина» і побудуємо піраміду. З чого потрібно починати, що ми поставимо на самий нижній початковий щабель?

ПІРАМІДА  «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ»

— виховання морально – етичних почуттів (доброта, відданість……. толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

— формування знань про людство (українці та інші національності, що живуть в Україні – складова частина людства).

— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

— ознайомлення з державною символікою (Державний Герб, Прапор, Гімн України);

 — формування знань про народні обереги – символи (рушник, кольори на ньому);  український національний одяг, віночок (квіти і стрічки на ньому); рослинні символи (калина, дуб, верба, барвінок);

 —формування знань про Україну як велику суверенну державу, її столицю. Заохочувати дітей до спілкування українською мовою. Дати знання про те, що українська мова – одна з найдавніших мов світу. Вчити відчувати красу, мелодійність української мови, пишатися нею;

— ознайомлення з рідним краєм (містом), природним оточенням та його визначними місцями; формувати у дітей емоційно-естетичне ставлення до навколишнього світу;

формування уявлень про сім'ю, родину, родовід; виховування  любові та поваги до членів своєї родини, бажання піклуватися про них;

Вихователь – методист: Ми визначили зміст та завдання. Дійсно, патріотичне виховання дошкільнят має вирішувати широке коло виховних завдань: це і виховання любої до рідного дому, сім'ї та поваги до рідних; дитячого садка; природи рідного краю, виховання почуття приналежності до свого народу, його духовності і матеріальної культури, яку слід оберігати, збагачувати;  виховання шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці; рідної землі; захисників Вітчизни. А також учити дітей розуміти та поважати споконвічні традиції, звичаї та символи українського народу.
Вихователь – методист: А, що потрібно перш за все, щоб розпочати цю роботу (створити розвивальне середовище).
Я пропоную Вам створити схему – модель розвивального середовища:

  • оформити український куточок національної та народної символіки;
  • оформити добірку віршів про Україну, Київ, рідне місто, рідну природу, Батьківщину;
  • зібрати бібліотечку українського фольклору: народні прикмети, прислів’я, легенди, загадки, заклички, колисанки, народні ігри, тощо;
  • підібрати фонотеку українських пісень;
  • підібрати дидактичні ігри на закріплення знань про рідний край та його природу;
  • підібрати ілюстрації, плакати, карту України;
  • зібрати український декоративний посуд;
  • доповнити українським національним одягом, рушниками, посудом.
Важливим напрямом патріотичного виховання є залучення до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв’язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.
Вихователь – методист: Я хочу запропонувати одній групі скласти схему роботи щодо формування патріотичних почуттів засобами народознавства, а другій групі – визначити форми роботи по даній темі.
1.Усна народна творчість (колисанки, забавлянки, утішки, заклички, загадки, прислів’я, приказки, українські народні казки).
2.Ознайомлення з побутом та культурою українського народу.
3.Розучування народних ігор.
4.Ознайомлення з українським прикладним мистецтвом.
5.Участь в українських народних святах, розвагах.
6. Ознайомлення з українською народною іграшкою.

Заняття з елементами народознавства сприяють вихованню у дітей любові до своєї Батьківщини, поваги до національної культури звичаїв та традицій.
Вихователь – методист: Різноманітні засоби і методи роботи традиційні: розповіді вихователя; використання творів художньої літератури; використання народознавчого матеріалу: віночки, рушники, український одяг, народні іграшки, вироби народно – прикладного мистецтва, твори живопису, предмети побуту тощо; розглядання ілюстративного матеріалу; ігрові заочні екскурсії-подорожі; народні ігри.
Патріотичне виховання за своєю природою – інтегральне, оскільки об’єднує в одне ціле всі сторони розвитку особистості: моральну, правову, трудову, розумову, естетичну, фізичну.
Виховання в дітей патріотичних почуттів досягає бажаних результатів лише тоді, коли воно інтегрується в різних видах діяльності: пізнавальній, зображувальній, ігровій, трудовій, музичній, пов’язується із святами, з використанням суспільно-корисних справ. Спрямованість морального виховання на загальний особистісний розвиток дитини, його неперервність у педагогічному процесі, багатоманітність напрямів і методів вимагає високої професійної та моральної культури вихователя та батьків.
Вихователь – методист: Все частіше в суспільстві відчувається «дефіцит моральності», одним із проявів якого виступає втрата духовних цінностей народу, зокрема відчуження підростаючого покоління від народної культури.
А дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів. В дошкільному віці необхідно прищепити дітям прості норми моральності. Без таких рис, як працелюбність, добросовісне ставлення до своїх обов’язків, повага і чуйність до оточуючих, чесність, скромність, ввічливість не може бути й мови про вироблення складніших моральних норм і якостей людини.
Особливо цінною  є педагогічна спадщина українського педагога-гуманіста В.Сухомлинського. Використовуючи в роботі з дітьми спадщину видатного українського педагога-новатора Василя Олександровича Сухомлинського, справжнього громадянина нашої держави, можна упевнитись в тому, що тема виховання патріотичних почуттів у дітей не втрачає актуальності в наш час. У творах В.Сухомлинського є все: бережне ставлення до сімейних оберегів, краса рідного краю, любов до свого народу, дбайливе ставлення до багатств рідної землі, збереження краси, створеною руками людини; про вміння помічати дива природи; про продовження свого роду; про прекрасну українську мову, з якої починається Вітчизна. Тому дуже доцільним є використання в роботі з дітьми творів В.О.Сухомлинського.
Видатний український педагог В. Сухомлинський визначав: виховувати маленьку дитину так, щоб у неї були цінності душі, які дісталися їй дорогою ціною. Саме в молодшому віці, коли дитина дуже чутлива до емоційних впливів і схильна до наслідування, створюються сприятливі умови для того, щоб поступово розкривати їй зміст народної культурної спадщини через мистецькі твори, етику людських взаємин, сформувати перший практичний досвід прояву рухів душі стосовно рідних та близьких людей, рідної домівки, отчого краю з його природою, історією і традиціями, рідної мови, — всього, з чого для кожного починається Батьківщина. Видатний педагог розумів, що патріотизм як любов до Батьківщини є доцільним і життєво необхідним. У своїй книзі «Народження громадянина»  Василь Олександрович переконливо довів, що основою громадянської свідомості особистості є патріотизм, любов до Батьківщини, свого народу.
Отже робота педагога полягає у вихованні у маленьких громадян почуття обов’язку перед рідними, однолітками, самим собою, перед Батьківщиною. У творах В.Сухомлинського є все: бережне ставлення до сімейних оберегів, краса рідного краю, любов до свого народу, дбайливе ставлення до багатств рідної землі, збереження краси, створеною руками людини; про вміння помічати дива природи; про продовження свого роду; про прекрасну українську мову, з якої починається Вітчизна. Тому дуже доцільним є використання в роботі з дітьми творів В.О.Сухомлинського.
Важливий висновок Василя Олександровича – прищеплювати патріотизм треба з раннього дитинства через розвиток позитивних емоцій. Виховання любові до Батьківщини – це виховання любові до сімї, до міста, в якому народився, до рідної української мови, до природи рідного краю, до України. В. Сухомлинський переконаний, що справжній патріот не може бути байдужим до рідної природи, багатств нашої землі. Він вчив дітей, що свідома любов до природи України передбачає особисту причетність і турботу за збереження та примноження природних багатств рідного краю, нетерпимість і безкомпромісну боротьбу проти губителів природи, усвідомлення особливостей і основних екологічних проблем навколишнього природного середовища.

       Вихователь – методист: А зараз «Хто знає – відповідає».

Вікторина «В нашім серці Україна»

1.Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)
2.Дерево, яке найбільш оспіване Т.Г. Шевченком, є символом України та оберегом рідного дому, воно освячується в церкві перед Паскою (верба)
3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)
4. Дівоча прикраса з живих або штучних квітів, колосків. (віночок)
6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)
7.
В лісі вирізана, гладенько витесана,
Співає, заливається, як називається? (сопілка)
8.Які кольори державного прапора України? (синій, жовтий)
9.Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
10.
Коли ми святкуємо день незалежності України? (24.08.)
11. Назвіть українські народні страви (борщ, вареники, голубці тощо)

Вихователь – методист: Ось і підійшов до кінця наш семінар – практикум. Чи здійснились Ваші очікування?

Я сподіваюся і вірю що ви, мої шановні колеги, прикладете всі зусилля, для того, щоб наші вихованці виросли справжніми патріотами, які люблять свою Україну і пишаються нею.
Любіть Україну, як сонце любіть.
Як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радісну мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову
І мову її солов’їну!




Немає коментарів:

Дописати коментар